عفونت ریشه دندان اولیه
نوشته شده توسط : خانم نویسنده

بهترین راه برای درمان عفونت دندان شیری کودکان چیست؟ چگونه از عفونت ریشه دندان های شیری کودکان جلوگیری کنیم؟ مهمترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای جوانه های دندان های دائمی است. بنابراین نگهداری از دندان های شیری از اهمیت بالایی برخوردار است در حالی که برخی از والدین به دلیل موقتی بودن دندان های شیری اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان فرزندان خود ندارند.

عدم رعایت بهداشت دهان و دندان یکی از عوامل اصلی بسیاری از بیماری های دهان و دندان به ویژه پوسیدگی و عفونت دندان است. در این مقاله سعی داریم تا علل عفونت های دندانی را تا تشخیص و درمان بررسی کنیم، برای اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید.


عفونت ریشه دندان اولیه
رعایت بهداشت دهان و دندان در کودکان امری اجتناب ناپذیر است. در عین حال، اکثر والدین اصراری بر رعایت بهداشت دهان و دندان توسط کودکان به دلیل موقتی بودن دندان های شیری ندارند.

لازم به ذکر است که مشکلات و آسیب های دهان و دندان کودکان نیز از همین نقطه شروع می شود. در بحث های قبل به طور مفصل به ضرورت حفظ دندان های شیری پرداختیم. با اشاره به این موضوع مهم ترین نقش دندان های شیری الگوی رشد مناسب برای دندان های دائمی است.

این الگوی رشد مناسب باعث می شود که دندان های دائمی دقیقاً در مکان مناسب رشد کنند.
گاهی اوقات شاهد پوسیدگی شدید و عمیق دندان هستیم (که ناشی از عدم رعایت بهداشت دهان و دندان نیست!)

 

پوسیدگی دندان در کودکان با توجه به علت این وضعیت متفاوت است. گاهی اوقات یک کودک تمام علائم و گاهی برخی از آنها را دارد. اما مهمترین علائم و نشانه های عفونت دندان عبارتند از:

بوی بد دهان
تب
دردهای نامشخص در داخل دهان که به قدری شدید است که کودک قادر به تشخیص دقیق منشاء درد نیست.
تورم داخل دهان
تورم خارج دهانی که به دلیل احتمال سرایت عفونت به گردن، سر و صورت می تواند بسیار خطرناک باشد. نکته بسیار مهمی که نباید فراموش کرد محل قرارگیری دندان ها در فضای سر و صورت است. لازم به ذکر است از آنجایی که این نواحی دارای بافت های عروقی و عصبی زیادی هستند، در صورت عدم پیگیری بافت های مذکور، یک عفونت ساده دندان می تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
ترشحات چرکی از لثه و...
بی میلی به خوردن
یکی دیگر از علائم عفونت دندان بی میلی کودک به غذا خوردن است. معمولا کودک بسیار بی اشتها است که باعث کاهش وزن او به تدریج می شود. البته باید توجه داشت که از آنجایی که غذا خوردن در کودکان مبتلا به عفونت حاد دندان بسیار دردناک است، کودک تمایل به خوردن دارد. ندارد.

 

اطلاعات بیشتر دندانپزشکی کودکان در اصفهان در سایت دکتر علی بهزادی 





:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: